ابزار های مفید و کارآمد زیادی در زمینه مجازی سازی وجود دارند که در پیاده سازی زیرساخت های مجازی، مانیتورینگ محیط، رفع خطا ها و پشتیبان گیری داده ها کمک حال مدیران شبکه هستند. و خبر خشنود کننده تر آنکه برخی از آنها رایگان هستند!

در این برگه قصد داریم به معرفی این ابزارها بپردازیم، در صورتی که شما هم نرم افزار رایگانی در زمینه مجازی سازی می شناسید، آن را با ما در میان بگذارید تا آن را در این برگه قرار دهیم. پیشاپیش سپاس گذاریم.

فعال در زمینه مجازی سازی

نرم افزار های شرکت Unitrends

Unitrends Free Backup نرم افزاری است برای پشتیبان گیری که تا حجم 1TB به صورت رایگان برای شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.(فارق از تعداد ماشین ها و پردازنده ها)

انواع پشتیبان گیری را در اختیارتان می گذارد (ماشین مجازی، افزایشی، …). و قابلیت یکپارچه سازی با رایانش ابری (Google Cloud Storage, Google Nearline, Amazon Simple Storage Service) را داراست.

فعال در زمینه مجازی سازی

نرم افزار های شرکت VM-Turbo

نرم افزار Virtual Health Monitor نرم افزاری است کاملا رایگان! در زمینه مانیتورینگ و گزارش گیری محیط های مجازی سازی شده. به صورت یک Appliance (ماشین مجازی) ارائه می شود و کاملا Agent-Less است.

فعال در زمینه پشتیبان گیری و مانیتورینگ مجازی سازی

نرم افزار های شرکت VEEAM

Veeam یکی از فعالان دنیای مجازی سازی است که نرم افزار های بسیار مفیدی در زمینه مجازی سازی ارائه می دهد. و تعدادی از آنها رایگان هستند. در زیر لیست برخی از آنها را آورده ایم.

VirtualBox نرم افزار مجازی سازی سیستم عامل ها

نرم افزار Oracle VirtualBox

در محیط ویندوز نرم افزار های مجازی سازی زیادی وجود دارد. که Oracle VirtualBox یکی از بهترین آنهاست که بر پایه Sun VM بنا نهاده شده است. Oracle VirtualBox قابلیت های زیادی دارد و کاملا رایگان است.

ابزار رایگان مجازی سازی

ابزار RVTools

RVTools با اتصال به سرور VMware vCenter اطلاعات را استخراج کرده و گزارشی کامل از زیر ساخت مجازی سازی شده در اختیارتان قرار می دهد.

گزارش در قالب فایل Microsoft Excel به شما داده خواهد شد. و جزئیات هر قسمت با کلیک روی آن در زبانه های جداگانه نمایش داده خواهد شد.