مهاجرت به زیرساخت ابری

بروزرسانی زیرساخت های شبکه ای

مهاجرت و بروز رسانی

مهاجرت و بروز رسانی : بروز رسانی نرم افزار ها و سیستم عامل ها پروسه ای حساس، در بیشتر موارد غیر قابل بازگشت و البته همراه با کارایی بهتر، رابط کاربری پیشرفته تر، امنیت بالاتر و خطای کمتر هستند. نکته اصلی در این پروسه فراهم آوری امنیت بالاتر برای نرم افزار ها و سیستم عامل ها است. تمامی نرم افزار ها و سیستم عامل ها یک چرخه طول عمر (Life Cycle) دارند که در این چرخه یا مدت زمان شرکت تولید کننده بروز رسانی و رفع خطا های آن را به عهده می گیرد و از آن پشتیبانی می کند. خارج از این چرخه شرکت سازنده تعهدی در زمینه پشتیبانی نخواهد داشت. قبل از رسیدن به این زمان می بایست بروز رسانی ها مداوم انجام پذیرد و در نهایت به نرم افزار یا سیستم عامل جدید مهاجرت نمود. سیستم عامل محبوب شرکت مایکروسافت Windows XP از آن دست نرم افزار ها است که چرخه آن به پایان رسیده است و می بایست شرکت ها این مهاجرت اجباری را انجام دهند. اما مشکل اصلی عدم پشتیبانی سیستم عامل های جدید تر از نرم افزار های قدیمی سازمان ها است.

ویرا شبکه نگار | با تکیه بر کادر مجرب، لابراتوار پیشرفته قبل از بروز رسانی و مهاجرت با ایجاد یک پلان دقیق و مشخص در لابراتوار اقدام به تست همه جانبه این پروسه ها می نماید و پس از دریافت بازخورد موفق آن را به مرحله اجرا در خواهد آورد. پروسه بروز رسانی و مهاجرت انواع گوناگونی دارد که برای آشنایی با خدمات ویرا شبکه نگار در این زمینه به شرح مهم ترین آنها می پرازیم.

به دلیل وسعت این پروسه آن را در دو بخش تنظیم نموده ایم. بخش مهاجرت و بروزرسانی، در حیطه نرم افزاری تعریف شده است. راهکارهای ارتقاء سخت افزاری ما را می توانید در ارتقاء زیرساخت مشاهده کنید.

ارتقاء زیرساخت

مهاجرت و بروز رسانی | بروزرسانی VMware

VMware Update Manager

این نرم افزار که آن را به اختصار VUM نیز می شناسند نرم افزار شرکت VMware برای ارتقا زیرساخت های مجازی این شرکت است و شامل قابلیت بروزرسانی و ارتقا نسخه نیز می باشد. مفتخریم که با ارائه نرم افزارهای جامع در زمینه مجازی سازی شما را در برپا سازی زیرساختی امن و پایا یاری نمائیم.

WSUS | Windows Server Update Services

راهکار شرکت Microsoft در زمینه بروزرسانی : بروز رسانی یکی از پایه های اصلی تامین امنیت شبکه است که اکثر شرکت ها به آن توجهی نمی نمایند. نرم افزار WSUS یکی از بهترین ها در این زمینه است که طیف وسیعی از نرم افزار های شرکت مایکروسافت را پوشش می دهد. نرم افزاری ساده، کارآمد و رایگان برای بروز رسانی سرویس دهنده ها و سیستم عامل های شرکت مایکروسافت. بروز رسانی ها انواع گوناگونی دارند که در بخش “آموزش” تحت عنوان “هر آنچه باید درباره بروز رسانی ویندوز (Windows Update) بدانید!” می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

مهاجرت و بروزرسانی | بروز رسانی ویندوز | WSUS
مهاجرت و بروزرسانی | سرور پایگاه داده | Microsoft SQL

پایگاه های داده | Databases

پایگاه های داده (Database) یکی از مهمترین ارکان نرم افزارهای سازمانی هستند. اطلاعات نرم افزار ها در پایگاه ها داده نگهداری میشود. اطلاعات سازمان ها یا در پایگاه های داده یا به صورت فایل در فایل سرور ها و برخی از آنها نیز همچنان به صورت سنتی روی کاغذ قرار دارند. نرم افزار های متعددی در زمینه پایگاه های داده وجود دارد که Microsoft SQL Server از این دست می باشد که در کشورمان همه گیر تر بوده و بیشتر نرم افزار های سازمان از آن به عنوان پایگاه داده استفاده می کنند.

اکثر نرم افزار های سازمانی از نسخه های قدیمی Microsoft SQL Server استفاده می کنند که مشکلات متعددی را متوجه سازمان ها می نماید. یکی از آنها عدم نصب MSSQL روی ویندوز های برزو است که مشکلات امنیتی و ضعف پشتیبانی را به همراه دارد. مشکل دیگر عدم یکپارچه شدن آنها با ساختار فعلی شبکه است و مهمترین آنها وجود قابلیت های جدید، کارایی و امنیت بالاتر نسخ بروز تر این نرم افزار است که از آن بی بهره اند.

ویرا شبکه نگار | ابتدا به شناسایی نرم افزار پرداخته و با ایجاد یک محیط تست مجزا به برسی پروسه مهاجرت از نسخه قدیمی به نسخه جدید (Microsoft SQL Server) می پردازد و بعد از تست موفق اقدام به مهاجرت می نماید. این پروسه ها بدون وقفه در سرویس دهی صورت می پذیرد.

Microsoft System Center Configuration Manager

راهکار جامع شرکت Microsoft در زمینه بروزرسانی و مدیریت زیرساخت : این محصول که به اختصار آن را SCCM یا ConfigMgr نیز می شناسند. نسل جدید نرم افزار SMS شرکت مایکروسافت است. که علاوه بر بروزرسانی محصولات توانایی مدیریت سیستم ها، نصب نرم افزار بصورت ریموت، مدیریت کاربران، قابلیت تعریف یکباره سیاست ها و استفاده چندین باره و ده ها قابلیت کلیدی دیگر که هر شبکه بزرگ نیازمند آنهاست را داراست.

در نسخه جدید این نرم افزار ویژگی یکپارچه سازی آن با محیط مجازی نیز فراهم شده است که قابلیت های آن را دو چندان نموده است.

مهاجرت و بروزرسانی | System Center Configuration Manager

آموزش های مرتبط

شرکت ویرا شبکه نگار فعال در زمینه مجازی سازی، ذخیره سازی داده ها، مراکز داده، مانیتورینگ و امنیت زیرساخت های شبکه

دسترسی به بخش آموزش های مجازی سازی

 

دانلود کتاب VMware Workstation