انتخاب مانیتور در VDI و حافظه ی مورد نیاز

یکی از مواردی که در تخصیص حافظه باید مد نظر قرار داد انتخاب مانیتور و رزولوشن تصویر آن است. تصویر با رزولوشن بالاتر میزان حافظه و پهنای باند بیشتری نیاز خواهد داشت.

دو مورد از حالت های تخصیص حافظه را در مقاله ی قبلی مورد بررسی قرار دادیم، در اینجا نیز موارد پایانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

3) اختصاص حافظه کمتر از نیاز به ماشین مجازی – و کمتر از منابع سرور

این حالت و گزینه ی 4 مشابه یکدیگر خواهند بود با این تفاوت که سرور ها و سرویس دهنده هایی که میزان حافظه ی مناسبی دارند با کندی کمتری مواجه خواهند بود. و دلیل کندی مربوط به ماشین هایی است که با ایجاد Page File سرباره ای را به سیستم ذخیره سازی تحمیل می کنند.

4) اختصاص حافظه کمتر از نیاز به ماشین مجازی – و بیشتر از منابع سرور

در این حالت کندی اتفاق می افتد و این کندی مربوط به کمبود حافظه و سرباره ایست که ماشین مجازی با استفاده از Page File به ساختار تحمیل می کند در این حالت کل ماشین ها با کمبود منابع روبرو هستند و اولین راهکار افزایش حافظه ی سرور خواهد بود.

مجموعه مقالات VDI - انتخاب سرور

اختصاص حافظه برای پیکربندی مانیتور ها در زمان استفاده از پروتکل PCoIP

در زمان انتخاب مانیتور به یا داشته باشید استفاده از مانیتور های با رزولوشن بالاتر هم حافظه ی بیشتری نیاز خواهد داشت و هم ترافیک شبکه را افزایش خواهد داد. پس اگر نیاز به مانیتور با رزولوشن بالا وجود دارد، حافظه ی مورد نیاز آن را طبق جدول در نظر بگیرید و ترافیک شبکه ی آن را مانیتور کنید.

اگر از پروتکل PCoIP استفاده می کنید باید میزانی از حافظه را برای پردازش آن اختصاص دهید. این میزان بسته به تعداد و رزولوشن های نمایشگر ها متفاوت خواهد بود. در زیر لیستی از تعداد نمایشگر ها، رزولوشن و میزان سرباره ی حافظه ای که ایجاد می کنند آمده است.

جدول انتخاب مانیتور و رزولوشن آن برای دسکتاپ های مجازی و نحوه ی تخصیص حافظه
پیکربندی قابلیت 3D Rendering

پیکربندی قابلیت 3D Rendering

برای پیکربندی و فعال سازی 3D Rendering باید vRAM یا حافظه ی مجازی کافی به دسکتاپ مجازی اختصاص دهید:

  • قابلیت Software Accelerated یا شتابدهنده نرم افزاری در VMware View نسخه ی 5.0 و بعد از آن وجود دارد. و به شما اجازه ی استفاده از نرم افزار های و قابلیت های سه بعدی را خواهد داد. مثل Windows Aero، استفاده از Google Earth. این قابلیت 64 تا 128 مگابایت دیگر حافظه ی مجازی نیاز خواهد داشت.
  • قابلیت Hardware Accelerated یا شتابدهنده سخت افزاری در VMware View نسخه ی 5.2 و بعد از آن پشتیبانی می شود و آن را به نام vSGA نیز می شناسیم. . و به شما اجازه ی استفاده از نرم افزار های های سه بعدی را خواهد داد. نرم افزار های طراحی، مدلینگ و چند رسانه ای ها. این قابلیت 64 تا 512 مگابایت حافظه ی مجازی یا vRAM نیاز دارد. به صورت پیش فرض روی 96 مگابایت تنظیم شده است. vSGA، vDGA و vGPU را مقالات دیگر بررسی خواهیم نمود.
  • زمانی که خاصیت 3D Rendering را فعال کنید، حداکثر تعداد مانیتور 2 دستگاه و رزولوشن 1200×1920 خواهد بود.

و در آخر برای شروع بهتر است ماشین مجازی را با حداقل نیاز های سیستم عامل پیکربندی کنید و با توجه به پارامتر ها، حافظه ماشین را با توجه به پارامتر های گفته شده افزایش دهید تا به بهینه ترین حالت ممکن دست پیدا کنید. تجربه ی پیکربندی خود را با ما نیز در میان گذارید.

آموزش های مرتبط

شرکت ویرا شبکه نگار فعال در زمینه مجازی سازی، ذخیره سازی داده ها، مراکز داده، مانیتورینگ و امنیت زیرساخت های شبکه

دانلود کتاب VMware Workstation